Dag 1 en 2: Hameln

17 juli 2018 - Hameln, Duitsland

Gisterochtend zijn we in alle rust vertrokken. Na zo'n ruime 300 km en uiteraard enige 'Baustellen' komen we aan op de kleine rustige camping aan de Weser, vlakbij Hameln. We zijn echte nieuwkomers. We hebben veel aanspraak en aandacht voor de honden, die dat niet erg vinden :)
Vandaag hebben we Hameln bezocht. De oude stad is relatief klein en goed te bezichtigen in een middag. Er zijn mooie vakwerkhuizen te bewonderen in het centrum. Momenteel zijn er nog nauwelijks toeristen wat we niet erg vinden. Zo maken we de foto van de rattenvanger zonder anderen erop.
Grappig om in de plaats te zijn waar het oude sprookje van de Grimm gebroeders vandaan komt. Die rattenvanger haalde eerst alle ratten uit Hameln weg, maar omdat hij niet betaald kreeg, uiteindelijk ook alle kinderen. Onze jeugdserie:"Kunt u me de weg naar Hamelen vertellen, meneer?" krijgt een extra dimensie.
Als je enige moeite doet kom je al snel buiten de winkelzone waar je bijna niemand ziet. Aan de kade vinden we Me Lounge. Een hippe tent aan het water waar we besluiten te eten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl